Projekt ŠŠI a ČŠI
Čitateľské zručnosti uchádzačov o stredoškolské štúdium boli overované len v necelej desatine úloh
Štátna školská inšpekcia (ŠŠI) v školskom roku 2023/2024 sledovala stav realizácie prijímacieho konania vrátane posudzovania kvality prijímacích skúšok (PS) na 22 stredných školách. Cieľom TI
Zmena úradných hodín počas vianočných sviatkov
Služobný úrad Štátna školská inšpekcia oznamuje, že z dôvodu hromadného čerpania dovoleniek zamestnancov ŠŠI budú v dobe od 23. decembra 2024 do 6. januára 2025
Aj zavedenie jednotných zadaní záverečných skúšok potvrdilo podobnú kvalitu vedomostí žiakov v duálnom a neduálnom vzdelávaní
Realizácia záverečných skúšok (ZS) na stredných odborných školách (SOŠ) prešla v posledných rokoch viacerými legislatívnymi zmenami. Najvýraznejšia zmena sa týkala realizácie teoretickej časti ZS, ktorá
Hlavná školská inšpektorka predložila ministrovi školstva Správu za školský rok 2023/2024
Hlavná školská inšpektorka Alžbeta Štofková Dianovská predložila v zmysle § 12 ods. 3 písm. b) zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve
Počet vymeškaných hodín u žiakov základných škôl za posledné roky výrazne narástol
Medzi základné povinnosti zákonných zástupcov ustanovené školským zákonom je oznámiť škole, ak sa jeho dieťa nemôže zúčastniť na výchove a vzdelávaní. Novelou školského zákona sa
Pozícia riaditeľa školy je neatraktívna
ŠŠI sa aj v tomto školskom roku zúčastnila výberových konaní riaditeľov na základných a stredných školách zriadených obcou alebo samosprávnym krajom. Zástupcovia ŠŠI sú prizývaní
Memorovanie je v školách dlhodobo najčastejšie rozvíjanou kognitívnou schopnosťou u žiakov
V aktuálnom školskom roku nastúpilo na cestu postupného zavádzania nového kurikula ďalších 400 škôl. Cieľom reformného úsilia okrem iného je, aby bol žiak základnej školy
Žiaci základných škôl nevnímajú prítomnosť rôznorodých skupín žiakov pozitívne
Postoje posilňujú sociálne vzťahy a zvyšujú skupinovú súdržnosť, sú výsledkom sociálneho učenia v priebehu života. Plnia funkciu sociálnej identity a môžu viesť k identifikácii žiaka
Inkluzívne vzdelávanie len veľmi pomaly preniká do života škôl
Slovenská republika sa zaviazala plniť medzinárodné dohovory, podľa ktorých nie je možné pokračovať v segregačnom systéme nášho školstva. Otázka teda neznie, či inkluzívne vzdelávať alebo
Už 25. školský rok sme pripravili plán inšpekčnej činnosti
Štátna školská inšpekcia vstupuje do jubilejného 25. roku svojho pôsobenia s osobitnou ambíciou neustáleho zlepšovania kvality školských inšpektorov. V školskom roku 2024/2025 sa preto rôznymi
Materské školy sa zameriavajú u detí na pohybové aktivity, zdravé stravovanie a zdravé prostredie
Výsledky štúdie European Health Examination Survey poukazujú, že prevalencia 1 obezity od roku 1980 sa v mnohých európskych krajinách viac ako strojnásobila a tento nárast
Kumulácia nedostatkov je pri externej maturite pretrvávajúci problém
Externá časť (EČ) a písomná forma internej časti (PF IČ) maturitnej skúšky sa v tomto školskom roku v riadnom termíne uskutočnila 12. – 15. marca.
Počet škôl, ktoré nedodržali pokyny NIVaM, sa v porovnaní s minulým rokom zvýšil o viac ako 5 %
Celoplošného Testovania-9 sa v aktuálnom školskom roku zúčastnilo vyše 47-tisíc žiakov na 1 641 školách 1 . Podľa správy, ktorú zverejnil Národný inštitút vzdelávania a
Slovenskí školskí inšpektori vykonávajú svoju činnosť aj v Európskych školách
Štátna školská inšpekcia prostredníctvom svojich zamestnancov zabezpečuje zastúpenie Slovenskej republiky v rade inšpektorov v súlade s medzinárodnou zmluvou, ktorou je Slovenská republika viazaná. Školskí inšpektori
Očakávania rodičov a štátu sa pri Zariadeniach povinného predprimárneho vzdelávania naplnili
Povinné predprimárne vzdelávanie (PPV) v Slovenskej republike plní každé dieťa, ktoré dosiahlo päť rokov veku do 31. augusta. Vzhľadom na rozhodnutie zákonných zástupcov dieťa plní
Pätina elokovaných pracovísk kontrolovaných ZUŠ nie je zaradená v Sieti škôl a školských zariadení SR a počet upozornení zriaďovateľom narastá
Základné umelecké školy (ZUŠ) poskytujú základné umelecké vzdelávanie pre záujemcov o štúdium vo vekovom rozpätí detí predškolského veku až dospelých uchádzačov. Zabezpečenie učebných priestorov, ich
Neobjektívnosť psychologickej diagnostiky hazarduje so vzdelávacou cestou žiakov zo SZP pochádzajúcich z MRK
Štátna školská inšpekcia (ŠŠI) už od školského roku 2015/2016 konštatuje závažné nedostatky vo vypracovanej dokumentácii klientov zariadení poradenstva a prevencie, nedostatky v stanovovaní diagnóz a
Vysoká absencia žiakov má priamy vplyv na ich vzdelávacie výsledky
Takmer polovica základných škôl, v ktorých Štátna školská inšpekcia (ŠŠI) vykonávala komplexné inšpekcie v posledných šiestich rokoch 1 , riešila každoročne problémy s neúspechom žiakov
Súkromné aj štátne materské a základné školy poskytujú podobnú kvalitu vzdelávania
Podobne ako v stredných odborných školách1 sa Štátna školská inšpekcia (ŠŠI) zamerala na porovnanie stavu a úrovne výchovno-vzdelávacieho procesu (resp. výchovno-vzdelávacej činnosti), pedagogického riadenia a
Zistené nedostatky v súkromných odborných školách výrazne ovplyvňujú kvalitu vzdelávania
Najvyšší kontrolný úrad upozornil vo svojej správe 1 na závažné porušenia, ktoré poukazujú na systémové nedostatky v oblasti financovania súkromných stredných odborných škôl. Súčasne vyslovil
Úspech kurikulárnej reformy závisí aj od dôsledného monitorovania procesov jej zavádzania do škôl
V školskom roku 2023/2024 sa postupne zavádza v 39 základných školách nový štátny vzdelávací program. Najvyšší počet škôl zapojených do postupného zavádzania zmien je v
Nastavené pravidlá zo strany štátu pre vzdelávanie „domškolákov“ nezaručujú pre všetkých žiakov kvalitné vzdelávanie a ovplyvňujú ho aj rizikové okolnosti
Individuálne vzdelávanie (InV) alebo domáce vzdelávanie nie je nový spôsob vzdelávania žiakov, v rôznych formách sa vyskytovalo aj počas histórie. Jeho rozmach nastáva v USA
Správu o stave a úrovni výchovy a vzdelávania v školách a školských zariadeniach za školský rok 2022/2023 predložila hlavná školská inšpektorka ministrovi školstva
Hlavná školská inšpektorka Alžbeta Štofková Dianovská predložila v zmysle § 12 ods. 3 písm. b) zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve
Podania občanov za uplynulý školský rok
V školskom roku 2022/2023 bolo Štátnej školskej inšpekcii doručených 570 podaní, z toho 540 smerovalo voči školám a školským zariadeniam zaradeným v Sieti škôl a
Väčšina výberových konaní na riaditeľa školy bola neverejná a mala len jedného kandidáta
Na výberové konania prizývajú zástupcov Štátnej školskej inšpekcie rady škôl pri základných školách zriadených obcou a stredných školách zriadených samosprávnym krajom (rady škôl súkromných a
Žiaci v duálnom vzdelávaní vykazujú horšie výsledky vo všetkých častiach záverečnej skúšky
Záverečná skúška formou teoretickej a praktickej časti overuje vedomosti a zručnosti žiakov v rozsahu učiva určeného vzdelávacími štandardmi štátneho vzdelávacieho programu a skutočnosť, ako sú
Príklady dobrej praxe zo školských inšpekcií v roku 2022/2023
V školskom roku 2022/2023 Štátna školská inšpekcia realizovala 986 školských inšpekcií, z ktorých takmer polovica predstavovali tematické inšpekcie (Graf 1). Tematické inšpekcie sa zameriavali na
Školské inšpekčné centrum Trnava zatvorené 31. októbra 2024
Z dôvodu prerušenia distribúcie elektriny bude dňa 31. októbra 2024 budova pracoviska Školského inšpekčného centra Trnava zatvorená. Komunikácia so zamestnancami pracoviska v uvedený deň bude možná
Takmer polovica úloh z literatúry v testoch prijímacích skúšok zo SJL na stredných školách nebola v súlade so ŠVP
Štátna školská inšpekcia (ŠŠI) dlhodobo sleduje stav realizácie prijímacieho konania na gymnáziu (GYM) vrátane posudzovania kvality prijímacích skúšok (PS) a súladu položiek testov so vzdelávacími
Veľká časť detí z Ukrajiny zrejme stále dostatočne neovláda slovenčinu a chýbajú im aj častejšie kontakty so slovenskými spolužiakmi
Príchod žiakov a žiačok z Ukrajiny priniesol školám nové úlohy, pri ktorých zvládaní potrebovali podporu v rôznych oblastiach. Štátna školská inšpekcia sa v spolupráci s
Nesprávny postup psychologických vyšetrení a nesprávny výber psychodiagnostických metód ovplyvňuje vzdelávaciu cestu žiakov
Zariadeniami poradenstva a prevencie1 sú centrá poradenstva a prevencie a špecializované centrá poradenstva a prevencie. Vykonávajú sa v nich odborné činnosti – poradenská, psychologická, pedagogická,
V polovici sledovaných škôl s vyučovacím jazykom maďarským bola úroveň vyučovania slovenského jazyka a slovenskej literatúry nižšia ako 50 %
Jednou z osobitostí výchovy a vzdelávania v národnostných školách je vyučovanie povinného vyučovacieho predmetu slovenský jazyk a slovenská literatúra (SJSL), ktorý sa vyučuje metódami vyučovania
Ani jedna budova reedukačného centra nemá oddelenie s ochranným uzatvoreným režimom
Starostlivosť o deti s narušeným alebo ohrozeným psychosociálnym vývinom zabezpečuje na Slovensku 24 špeciálnych výchovných zariadení (Obrázok 1). V týchto zariadeniach je nedostatok odborných i
Projekty
Názov projektu: Digitalizácia a modernizácia ŠŠIKód:311071CGL3Operačný program:Operačný program Integrovaná infraštruktúraŽiadateľ:Štátna školská inšpekciaCelková zazmluvnená suma:982 696,79 €Stav: PrebiehajúceVýzva: OPII-2021/7/14-DOP – Malé zlepšenia eGov služiebVýzva:OPII-2021/7/14-DOP Malé zlepšenia
Viac ako 10 % kontrolovaných základných škôl nedostatočne zabezpečilo objektivitu Testovania 9
Externé testovania žiakov sa uskutočňuje s cieľom celoslovenského zisťovania úrovne výchovno-vzdelávacích výsledkov žiakov v jednotlivých vyučovacích predmetoch alebo získania nižšieho stredného vzdelania. V aktuálnom školskom
Na externej časti maturitnej skúšky na stredných školách sa vyskytujú opakovane rovnaké nedostatky
V dňoch 14. – 17. marca 2023 sa uskutočnila externá časť a písomná forma internej časti maturitnej skúšky, ktorá objektívne meria a zhodnocuje vedomosti, zručnosti
Kvalita vzdelávania závisí od vôle každej školy zlepšovať sa
Dôležitosť autoevalvácie rastie so zmenou kurikula, vzdelávacích cieľov a úloh školy v spoločnosti. Školy sú chápané ako autonómne subjekty zodpovedné za kvalitu vzdelávania. Prijatie a
Autoevalvácia školy
Autoevalvácia je proces, v rámci ktorého si škola sama zhromažďuje a vyhodnocuje informácie o oblastiach svojej činnosti s cieľom zlepšiť sa. Na jednej strane vytvára
Wellbeing ako kľúč k zlepšeniu výsledkov žiakov a kvality školy
Problematika kvality vzdelávania patrí v súčasnosti medzi najaktuálnejšie otázky. Odborníci v oblasti pedagogiky, psychológie, sociológie či duševného zdravia, ale aj zamestnanci škôl si čoraz častejšie
Wellbeing v školskom prostredí
Wellbeing v školskom prostredí zohráva pre žiakov kľúčovú úlohu, pretože žiaci trávia v škole významnú časť svojho času. Spokojnosť žiakov v školskom prostredí má veľký
Medzinárodná konferencia
Spoločne za lepším wellbeingom a autoevalváciou slovenských škôl Pri príležitosti projektu ERASMUS+ „Školská inšpekcia – partner spokojného žiaka a úspešnej školy“ Štátna školská inšpekcia organizovala
Záujem o umiestnenie žiakov z Ukrajiny do základných škôl pretrvával aj v tomto školskom roku
Po vypuknutí vojny na Ukrajine našli desaťtisíce ľudí z tejto krajiny útočisko na Slovensku. Veľká časť z nich sú deti alebo mladí ľudia, ktorí okrem
Sú súčasné podmienky škôl vyhovujúce na navýšenie počtu hodín telesnej a športovej výchovy?
Vyučovanie telesnej a športovej výchovy na školách určite patrí do verejnej diskusie v oblasti podpory zdravého životného štýlu obyvateľstva. Medzi opatrenia pre zlepšenie v tejto
Ako na prijímacie konanie alebo Niekoľko postrehov z prijímacích skúšok na gymnázium v minulom školskom roku
Žiaci končiacich, ale aj piatych alebo ôsmych ročníkov základnej školy sa v týchto týždňoch a dňoch rozhodujú, aké bude ich ďalšie smerovanie, kam na strednú
Aké sú benefity autoevalvácie a ako vytvárať kultúru wellbeingu v škole?
Štátna školská inšpekcia (ŠŠI) realizovala v období od 1.11.2021 do 28.2.2023 v spolupráci s partnermi Česká školní inspekce – ČŠI (Česká republika) a The Finnish
Pandémia najviac ovplyvnila praktické zručnosti žiakov učebných odborov
V školskom roku 2021/2022 po dvojročnej pauze spôsobenej pandémiou COVID 19 sa opäť konali záverečné skúšky tak, ako sme ich poznali v minulosti. Inšpekcia potvrdila
Kvalita odborov určených pre žiakov bez ukončeného základného vzdelania je problematická, medzi žiakmi dominujú žiaci z marginalizovaných komunít.
Skupina 2-ročných učebných odborov pripravuje žiakov strednej odbornej školy na získanie nižšieho stredného odborného vzdelania. V školskom roku 2021/2022 sa Štátna školská inšpekcia zamerala na
MEDZINÁRODNÁ KONFERENCIA Školská inšpekcia – partner spokojného žiaka a úspešnej školy
Školská inšpekcia – partner spokojného žiaka a úspešnej školy24.11.2022, 09:00 – 17:00, Hotel Družba, Botanická 6, Bratislava Pri príležitosti projektu ERASMUS+ „Školská inšpekcia – partner
Čo ohrozuje bezpečie detí v špeciálnych výchovných zariadeniach?
Pod špeciálne výchovné zariadenia patria diagnostické centrá, reedukačné centrá a liečebno-výchovné sanatória. Každé z uvedených zariadení má svoje špecifické poslanie, pre ktoré je zriadené. Špeciálne
Správa o oprávnení strednej odbornej školy používať označenie podniková škola
Novelizácia zákona o odbornom vzdelávaní a príprave (zákon č. 61/2015 Z. z.) v roku 2018 zaviedla inštitút podnikovej školy s cieľom podporiť zamestnávateľov, ktorí sú
Výsledky stavu zabezpečenia a realizácie externého testovania žiakov – T5 a T9
V mesiaci apríl a máj sa uskutočnili celoslovenské testovania žiakov. Testovanie T 9 sa podľa údajov NÚCEMu uskutočnilo na 1 597 školách, pričom testy písalo
Písomné maturity na stredných školách po dvoch rokoch pandémie
Po dvoch rokoch pandémie spôsobenej ochorením COVID-19 sme v tomto školskom roku realizovali kontrolu priebehu externej časti (EČ) a písomnej formy (PFIČ) maturitnej skúšky (MS).
Opakovanie ročníka v školách s ročníkmi 1. – 4., tzv. málotriednych školách
Viacnásobné opakovanie niektorých ročníkov žiakmi v tzv. málotriednych školách sa ukázal ako dlhodobý problém, ktorý bol vystupňovaný pandémiou COVID-19. Preto sa Štátna školská inšpekcia zamerala
Pripravenosť škôl na vzdelávanie detí odídencov z Ukrajiny
Po vypuknutí vojnového konfliktu na Ukrajine možnosť prístupu ku vzdelávaniu na slovenských školách využila takmer polovica ukrajinských detí a žiakov – odídencov vo veku povinného
Prijímanie detí na predprimárne vzdelávanie do materskej školy v pozornosti Štátnej školskej inšpekcie
Prijímanie detí na predprimárne vzdelávanieVzhľadom na skutočnosť, že sa blíži termín podania žiadosti o prijatie dieťaťa na predprimárne vzdelávanie do materskej školy, ako aj fakt,
Wellbeing má svoje opodstatnenie v školách za každých okolností
Náš život je posledné roky ovplyvňovaný neočakávanými, ale zásadnými zmenami a udalosťami, čo prináša potrebu budovať „odolnosť“ samotných škôl voči akejkoľvek spoločenskej nepohode, či už
Vzdelávanie detí cudzincov bolo dlhšiu dobu nepovšimnuté
V súčasnosti (k 15. 3. 2022) evidujeme na Slovensku 14 087 detí, ktoré požiadali o dočasné útočisko na území SR v súvislosti s konfliktom na
Správa o stave a úrovni výchovy a vzdelávania v školách a školských zariadeniach za minulý školský rok bola prerokovaná v školskom výbore NR SR
Hlavná školská inšpektorka Alžbeta Štofková Dianovská predstavila dňa 20. 1. 2022 Výboru NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport Správu o stave a úrovni
Bezpečnosť školského prostredia a vzťahy medzi aktérmi vzdelávania v základnej škole
Problematiku šikanovania a klímy školy v ZŠ, G a SOŠ sleduje Štátna školská inšpekcia od školského roku 2010/2011 ako dlhodobú Úlohu so zvýšenou pozornosťou (ÚZP)
Novela zákona o školskej samospráve posilňuje postavenie Štátnej školskej inšpekcie ako kritického priateľa škôl a školských zariadení
Zákonom č. 415/2021 Z. z. z 20. októbra 2021 sa v zákone č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a
Pokojné prežitie vianočných sviatkov a šťastný nový rok Vám praje ŠŠI
Vážené kolegyne, vážení kolegovia a priatelia škôl, dnešný deň je posledným dňom výučby v kalendárnom roku 2021 I tento kalendárny rok sa niesol vo
Štátna školská inšpekcia pomôže školám implementovať metodiku wellbeingu a autoevalvácie na základe dobrej praxe partnerov z Fínska a Českej republiky
Štátna školská inšpekcia (ŠŠI) bude realizovať v období od 1. 11. 2021 do 1. 11. 2022 v spolupráci s partnermi Česká školní inspekce – ČŠI
Adaptácia žiakov stredných odborných škôl na výchovno-vzdelávací proces po návrate z dištančného vzdelávania v školskom roku 2020/2021
Po obnovení prezenčného vyučovania v školskom roku 2020/2021 mali stredné odborné školy počas adaptačného obdobia pripraviť žiakov dennej formy študijných a učebných odborov na plnohodnotné
Adaptácia žiakov gymnázií na výchovno-vzdelávací proces po návrate z dištančného vzdelávania v školskom roku 2020/2021
ŠŠI uskutočnila po ukončení dištančného vzdelávania a nástupe žiakov do škôl dotazníkové zisťovanie o podobe adaptačného procesu, ktorý mal pripraviť žiakov gymnázia na plnohodnotné prezenčné
Odmeňovanie učiteľov za kvalitu ich práce je výzvou pre celú spoločnosť
Čo si myslia učitelia o tendencii nahradiť doterajší model odmeňovania pozostávajúci z príplatku za profesijný rozvoj odmeňovaním vychádzajúcim z periodického hodnotenia ich práce? V uplynulom šk. r.
Slabé stránky prijímacieho konania na gymnáziách
Prijímacie skúšky v máji 2021 do 4-ročného, 8-ročného i 5-ročného vzdelávacieho programu prebehli po ich obmedzení v predchádzajúcom školskom roku zvyčajným spôsobom. Kontrolovať kvalitu ich
Adaptácia žiakov základných škôl na výchovno-vzdelávací proces po návrate z dištančného vzdelávania v školskom roku 2020/2021
V slede informácií o tom, ako sa adaptovali žiaci na výchovno-vzdelávací proces, predkladáme do pozornosti zistenia z online dotazníkov, ktoré sa týkali žiakov základných škôl. Dotazník bol zaslaný
Hlavnou misiou ŠŠI v školskom roku 2021/2022 bude cielená podpora škôl a školských zariadení
(Plán inšpekčnej činnosti)
Uplynulý školský rok bol pre školy, žiakov, ako i rodičov mimoriadne náročný. Z dotazníkových prieskumov, ktoré ŠŠI realizovala v poslednom období, sa ukázalo nielen to, ako jednotlivé školy
Vzdelávanie žiakov so zdravotným znevýhodnením počas pandémie
Pandemická situácia súvisiaca so šírením ochorenia COVID-19 ovplyvnila v školskom roku 2020/2021 vzdelávanie vo všetkých typoch škôl a zasiahla všetky stupne a skupiny žiakov. Podobne aj priebeh
Vplyv pandemickej situácie na priebeh vzdelávania v materských školách v školskom roku 2020/2021
Pandémia zapríčinená ochorením COVID-19 mala vplyv na organizáciu a priebeh predprimárneho vzdelávania. Riaditeľom 154 materských škôl (130 obecných, 15 súkromných, 9 cirkevných) bol zaslaný on-line dotazník
Spracovanie osobných údajov
Týmto Vám oznamujeme, že dohľad nad spracovaním osobných údajov v našej spoločnosti zabezpečuje firma EuroTRADING s.r.o., a v súlade s § 44 zákona č. 18/20128
Ako postupovať pri úprave školského vzdelávacieho programu?
Po nutnom prechode vzdelávania od marca 2020 z prezenčnej na dištančnú formu alebo ich súbežnú koexistenciu sa v mnohých ZŠ, gymnáziách i SOŠ prejavujú niektoré negatívne dopady vzdelávania
Nesprávna diagnostika vedie k neoprávnenému vyčleňovaniu žiakov do prúdu špeciálneho školstva
Diagnostika žiakov aj v súčasnosti patrí medzi aktuálne témy, ktorými sa zaoberajú nielen psychológovia, špeciálni pedagógovia, učitelia, ale aj široká odborná verejnosť. Základnou a nevyhnutnou podmienkou
Žiaci z marginalizovaných rómskych komunít dosahujú nízku úspešnosť v testoch z finančnej, čitateľskej i prírodovednej gramotnosti. Venuje sa im dostatočná pozornosť?
Štátna školská inšpekcia sa školských rokoch 2015 – 2020 zameriavala na hodnotenie dosiahnutej úrovne kompetencií žiakov 9. ročníka v oblasti finančnej, čitateľskej i prírodovednej gramotnosti. Súčasne ŠŠI posudzovala
Šikanovanie v slovenských školách narušuje wellbeing žiakov
,,Nevšímavosť k šikanovaniu v školskom prostredí vplýva na zhoršovanie vzťahov medzi spolužiakmi,“ myslí si väčšina oslovených žiakov základných a stredných škôl… Šikanovanie v slovenských školách je, žiaľ, veľmi rozšírené a významne
Rodičia, žiaci, rozhodujete sa pre duálne vzdelávanie? Aké sú podmienky, vedomosti a zručnosti žiakov zapojených v systéme duálneho vzdelávania?
V tomto období stoja rodičia a žiaci končiacich ročníkov základných škôl pred otázkou: „Kam na strednú školu?“ Jednou z možných alternatív je výber strednej odbornej školy, ktorá vzdeláva
Ako sa ujalo individuálne vzdelávanie na prvom stupni základnej školy?
Súčasný systém výchovy a vzdelávania umožňuje žiakom prvého stupňa osobitným spôsobom plniť povinnú školskú dochádzku formou individuálneho vzdelávania, ktorá sa uskutočňuje bez pravidelnej účasti na vzdelávaní v škole. Aká
„Ak sa človek má stať človekom, musí sa vzdelávať.“ Ján Amos Komenský
Vážení pedagógovia,
Čo priniesla a čo zobrala dištančná výučba žiakom očami riaditeľov a pedagógov
Dištančné vzdelávanie je pojem, ktorý sa do slovníka učiteľov, riaditeľov a celej školskej verejnosti aktívne včlenil od marca 2020. Flexibilne sa riaditelia, učitelia, žiaci i rodičia museli
Majú školy podmienky na to, aby dokázali efektívne rozvíjať imunitu a fyzické zdravie žiakov po skončení dištančného vzdelávania?
V školách sú už od marca 2020 zatvorené telocvične, telesná a športová príprava sa v školách nevyučuje a školy na jej realizáciu majú momentálne len veľmi obmedzené možnosti. Šport
Úroveň žiackych kompetencií ako predpoklad dištančnej výučby
Jedným z dôležitých faktorov, ktoré rozhodujúcim spôsobom ovplyvňujú úspešnosť dištančnej výučby žiakov základných a stredných škôl, sú práve kľúčové kompetencie. Štátna školská inšpekcia každoročne sleduje a vyhodnocuje
Hlavná školská inšpektorka dňa 26. 1. 2021 predstavila správu za školský rok 2019/2020 výboru NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Správa je dokument, v ktorom Štátna školská inšpekcia v zmysle § 7 písm. a) vyhlášky č. 137/2005 Z. z. o školskej inšpekcii a na základe zistení
Informácia pre školy o režime výkonu školskej inšpekcie v školskom roku 2020/2021 po prerušení prevádzky škôl
Štátna školská inšpekcia v súvislosti s prerušením prevádzky škôl a školských zariadení, ktoré výrazne zasiahne do všetkých štandardných procesov výkonu inšpekcie v školskom roku 2020/2021, upravila režim výkonu školskej
Odporúčanie Štátnej školskej inšpekcie k podávaniu sťažností v súvislosti COVID-19
V súčasnosti sú Štátnej školskej inšpekcii doručované aj sťažnosti, ktoré súvisia s opatreniami prijímanými proti pandémii ochorenia COVID-19. V súvislosti s týmito sťažnosťami odporúčame rodičom, aby sa pred