Projekt ŠŠI a ČŠI
Aké sú benefity autoevalvácie a ako vytvárať kultúru wellbeingu v škole?
Štátna školská inšpekcia (ŠŠI) realizovala v období od 1.11.2021 do 28.2.2023 v spolupráci s partnermi Česká školní inspekce – ČŠI (Česká republika) a The Finnish
Pandémia najviac ovplyvnila praktické zručnosti žiakov učebných odborov
V školskom roku 2021/2022 po dvojročnej pauze spôsobenej pandémiou COVID 19 sa opäť konali záverečné skúšky tak, ako sme ich poznali v minulosti. Inšpekcia potvrdila
Medzinárodná konferencia
Spoločne za lepším wellbeingom a autoevalváciou slovenských škôl Pri príležitosti projektu ERASMUS+ „Školská inšpekcia – partner spokojného žiaka a úspešnej školy“ Štátna školská inšpekcia organizovala
Kvalita odborov určených pre žiakov bez ukončeného základného vzdelania je problematická, medzi žiakmi dominujú žiaci z marginalizovaných komunít.
Skupina 2-ročných učebných odborov pripravuje žiakov strednej odbornej školy na získanie nižšieho stredného odborného vzdelania. V školskom roku 2021/2022 sa Štátna školská inšpekcia zamerala na
Služobný úrad Štátna školská inšpekcia oznamuje, že…
Služobný úrad Štátna školská inšpekcia oznamuje, že vzhľadom na potrebu zníženia spotreby energie vo verejných budovách budú každý piatok v dobe od 1. decembra 2022 do
MEDZINÁRODNÁ KONFERENCIA Školská inšpekcia – partner spokojného žiaka a úspešnej školy
Školská inšpekcia – partner spokojného žiaka a úspešnej školy24.11.2022, 09:00 – 17:00, Hotel Družba, Botanická 6, Bratislava Pri príležitosti projektu ERASMUS+ „Školská inšpekcia – partner
Čo ohrozuje bezpečie detí v špeciálnych výchovných zariadeniach?
Pod špeciálne výchovné zariadenia patria diagnostické centrá, reedukačné centrá a liečebno-výchovné sanatória. Každé z uvedených zariadení má svoje špecifické poslanie, pre ktoré je zriadené. Špeciálne
Správa o oprávnení strednej odbornej školy používať označenie podniková škola
Novelizácia zákona o odbornom vzdelávaní a príprave (zákon č. 61/2015 Z. z.) v roku 2018 zaviedla inštitút podnikovej školy s cieľom podporiť zamestnávateľov, ktorí sú
Výsledky stavu zabezpečenia a realizácie externého testovania žiakov – T5 a T9
V mesiaci apríl a máj sa uskutočnili celoslovenské testovania žiakov. Testovanie T 9 sa podľa údajov NÚCEMu uskutočnilo na 1 597 školách, pričom testy písalo
Písomné maturity na stredných školách po dvoch rokoch pandémie
Po dvoch rokoch pandémie spôsobenej ochorením COVID-19 sme v tomto školskom roku realizovali kontrolu priebehu externej časti (EČ) a písomnej formy (PFIČ) maturitnej skúšky (MS).
Opakovanie ročníka v školách s ročníkmi 1. – 4., tzv. málotriednych školách
Viacnásobné opakovanie niektorých ročníkov žiakmi v tzv. málotriednych školách sa ukázal ako dlhodobý problém, ktorý bol vystupňovaný pandémiou COVID-19. Preto sa Štátna školská inšpekcia zamerala
Pripravenosť škôl na vzdelávanie detí odídencov z Ukrajiny
Po vypuknutí vojnového konfliktu na Ukrajine možnosť prístupu ku vzdelávaniu na slovenských školách využila takmer polovica ukrajinských detí a žiakov – odídencov vo veku povinného
Štandardy odborných a odborno-metodických činností
Všetky odborné výstupy „NP Štandardy“, ktorého realizátorom je VÚDPaP https://vudpap.sk/x/projekty/standardy/ včítane procesných štandardov odborných a odborno-metodických činností majú pre školy a poradenské zariadenia odporúčací charakter,
Prieskum
Zisťujeme potreby a postrehy používateľov webu Štátnej školskej inšpekcie. Dotazník nájdete tu
Prijímanie detí na predprimárne vzdelávanie do materskej školy v pozornosti Štátnej školskej inšpekcie
Prijímanie detí na predprimárne vzdelávanieVzhľadom na skutočnosť, že sa blíži termín podania žiadosti o prijatie dieťaťa na predprimárne vzdelávanie do materskej školy, ako aj fakt,
Wellbeing má svoje opodstatnenie v školách za každých okolností
Náš život je posledné roky ovplyvňovaný neočakávanými, ale zásadnými zmenami a udalosťami, čo prináša potrebu budovať „odolnosť“ samotných škôl voči akejkoľvek spoločenskej nepohode, či už
Vzdelávanie detí cudzincov bolo dlhšiu dobu nepovšimnuté
V súčasnosti (k 15. 3. 2022) evidujeme na Slovensku 14 087 detí, ktoré požiadali o dočasné útočisko na území SR v súvislosti s konfliktom na
Správa o stave a úrovni výchovy a vzdelávania v školách a školských zariadeniach za minulý školský rok bola prerokovaná v školskom výbore NR SR
Hlavná školská inšpektorka Alžbeta Štofková Dianovská predstavila dňa 20. 1. 2022 Výboru NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport Správu o stave a úrovni
Bezpečnosť školského prostredia a vzťahy medzi aktérmi vzdelávania v základnej škole
Problematiku šikanovania a klímy školy v ZŠ, G a SOŠ sleduje Štátna školská inšpekcia od školského roku 2010/2011 ako dlhodobú Úlohu so zvýšenou pozornosťou (ÚZP)
Novela zákona o školskej samospráve posilňuje postavenie Štátnej školskej inšpekcie ako kritického priateľa škôl a školských zariadení
Zákonom č. 415/2021 Z. z. z 20. októbra 2021 sa v zákone č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a
Pokojné prežitie vianočných sviatkov a šťastný nový rok Vám praje ŠŠI
Vážené kolegyne, vážení kolegovia a priatelia škôl, dnešný deň je posledným dňom výučby v kalendárnom roku 2021 I tento kalendárny rok sa niesol vo
Štátna školská inšpekcia pomôže školám implementovať metodiku wellbeingu a autoevalvácie na základe dobrej praxe partnerov z Fínska a Českej republiky
Štátna školská inšpekcia (ŠŠI) bude realizovať v období od 1. 11. 2021 do 1. 11. 2022 v spolupráci s partnermi Česká školní inspekce – ČŠI
Adaptácia žiakov stredných odborných škôl na výchovno-vzdelávací proces po návrate z dištančného vzdelávania v školskom roku 2020/2021
Po obnovení prezenčného vyučovania v školskom roku 2020/2021 mali stredné odborné školy počas adaptačného obdobia pripraviť žiakov dennej formy študijných a učebných odborov na plnohodnotné
Adaptácia žiakov gymnázií na výchovno-vzdelávací proces po návrate z dištančného vzdelávania v školskom roku 2020/2021
ŠŠI uskutočnila po ukončení dištančného vzdelávania a nástupe žiakov do škôl dotazníkové zisťovanie o podobe adaptačného procesu, ktorý mal pripraviť žiakov gymnázia na plnohodnotné prezenčné
Odmeňovanie učiteľov za kvalitu ich práce je výzvou pre celú spoločnosť
Čo si myslia učitelia o tendencii nahradiť doterajší model odmeňovania pozostávajúci z príplatku za profesijný rozvoj odmeňovaním vychádzajúcim z periodického hodnotenia ich práce? V uplynulom šk. r.
Slabé stránky prijímacieho konania na gymnáziách
Prijímacie skúšky v máji 2021 do 4-ročného, 8-ročného i 5-ročného vzdelávacieho programu prebehli po ich obmedzení v predchádzajúcom školskom roku zvyčajným spôsobom. Kontrolovať kvalitu ich
Adaptácia žiakov základných škôl na výchovno-vzdelávací proces po návrate z dištančného vzdelávania v školskom roku 2020/2021
V slede informácií o tom, ako sa adaptovali žiaci na výchovno-vzdelávací proces, predkladáme do pozornosti zistenia z online dotazníkov, ktoré sa týkali žiakov základných škôl. Dotazník bol zaslaný
Hlavnou misiou ŠŠI v školskom roku 2021/2022 bude cielená podpora škôl a školských zariadení
(Plán inšpekčnej činnosti)
Uplynulý školský rok bol pre školy, žiakov, ako i rodičov mimoriadne náročný. Z dotazníkových prieskumov, ktoré ŠŠI realizovala v poslednom období, sa ukázalo nielen to, ako jednotlivé školy
Vzdelávanie žiakov so zdravotným znevýhodnením počas pandémie
Pandemická situácia súvisiaca so šírením ochorenia COVID-19 ovplyvnila v školskom roku 2020/2021 vzdelávanie vo všetkých typoch škôl a zasiahla všetky stupne a skupiny žiakov. Podobne aj priebeh
Zmena telefónnych čísiel
Štátna školská inšpekcia mení od 1. 8. 2021 telefónne čísla pevných liniek ústredia a jednotlivých školských inšpekčných centier. Nové telefónne čísla sa nachádzajú v záložke KONTAKTY.
Vplyv pandemickej situácie na priebeh vzdelávania v materských školách v školskom roku 2020/2021
Pandémia zapríčinená ochorením COVID-19 mala vplyv na organizáciu a priebeh predprimárneho vzdelávania. Riaditeľom 154 materských škôl (130 obecných, 15 súkromných, 9 cirkevných) bol zaslaný on-line dotazník
Spracovanie osobných údajov
Týmto Vám oznamujeme, že dohľad nad spracovaním osobných údajov v našej spoločnosti zabezpečuje firma EuroTRADING s.r.o., a v súlade s § 44 zákona č. 18/20128
Ako postupovať pri úprave školského vzdelávacieho programu?
Po nutnom prechode vzdelávania od marca 2020 z prezenčnej na dištančnú formu alebo ich súbežnú koexistenciu sa v mnohých ZŠ, gymnáziách i SOŠ prejavujú niektoré negatívne dopady vzdelávania
Nesprávna diagnostika vedie k neoprávnenému vyčleňovaniu žiakov do prúdu špeciálneho školstva
Diagnostika žiakov aj v súčasnosti patrí medzi aktuálne témy, ktorými sa zaoberajú nielen psychológovia, špeciálni pedagógovia, učitelia, ale aj široká odborná verejnosť. Základnou a nevyhnutnou podmienkou
Žiaci z marginalizovaných rómskych komunít dosahujú nízku úspešnosť v testoch z finančnej, čitateľskej i prírodovednej gramotnosti. Venuje sa im dostatočná pozornosť?
Štátna školská inšpekcia sa školských rokoch 2015 – 2020 zameriavala na hodnotenie dosiahnutej úrovne kompetencií žiakov 9. ročníka v oblasti finančnej, čitateľskej i prírodovednej gramotnosti. Súčasne ŠŠI posudzovala
Šikanovanie v slovenských školách narušuje wellbeing žiakov
,,Nevšímavosť k šikanovaniu v školskom prostredí vplýva na zhoršovanie vzťahov medzi spolužiakmi,“ myslí si väčšina oslovených žiakov základných a stredných škôl… Šikanovanie v slovenských školách je, žiaľ, veľmi rozšírené a významne
Rodičia, žiaci, rozhodujete sa pre duálne vzdelávanie? Aké sú podmienky, vedomosti a zručnosti žiakov zapojených v systéme duálneho vzdelávania?
V tomto období stoja rodičia a žiaci končiacich ročníkov základných škôl pred otázkou: „Kam na strednú školu?“ Jednou z možných alternatív je výber strednej odbornej školy, ktorá vzdeláva
Ako sa ujalo individuálne vzdelávanie na prvom stupni základnej školy?
Súčasný systém výchovy a vzdelávania umožňuje žiakom prvého stupňa osobitným spôsobom plniť povinnú školskú dochádzku formou individuálneho vzdelávania, ktorá sa uskutočňuje bez pravidelnej účasti na vzdelávaní v škole. Aká
„Ak sa človek má stať človekom, musí sa vzdelávať.“ Ján Amos Komenský
Vážení pedagógovia,
Čo priniesla a čo zobrala dištančná výučba žiakom očami riaditeľov a pedagógov
Dištančné vzdelávanie je pojem, ktorý sa do slovníka učiteľov, riaditeľov a celej školskej verejnosti aktívne včlenil od marca 2020. Flexibilne sa riaditelia, učitelia, žiaci i rodičia museli
Majú školy podmienky na to, aby dokázali efektívne rozvíjať imunitu a fyzické zdravie žiakov po skončení dištančného vzdelávania?
V školách sú už od marca 2020 zatvorené telocvične, telesná a športová príprava sa v školách nevyučuje a školy na jej realizáciu majú momentálne len veľmi obmedzené možnosti. Šport
Úroveň žiackych kompetencií ako predpoklad dištančnej výučby
Jedným z dôležitých faktorov, ktoré rozhodujúcim spôsobom ovplyvňujú úspešnosť dištančnej výučby žiakov základných a stredných škôl, sú práve kľúčové kompetencie. Štátna školská inšpekcia každoročne sleduje a vyhodnocuje
Hlavná školská inšpektorka dňa 26. 1. 2021 predstavila správu za školský rok 2019/2020 výboru NR SR pre vzdelávanie, vedu, mládež a šport
Správa je dokument, v ktorom Štátna školská inšpekcia v zmysle § 7 písm. a) vyhlášky č. 137/2005 Z. z. o školskej inšpekcii a na základe zistení
Informácia pre školy o režime výkonu školskej inšpekcie v školskom roku 2020/2021 po prerušení prevádzky škôl
Štátna školská inšpekcia v súvislosti s prerušením prevádzky škôl a školských zariadení, ktoré výrazne zasiahne do všetkých štandardných procesov výkonu inšpekcie v školskom roku 2020/2021, upravila režim výkonu školskej
Odporúčanie Štátnej školskej inšpekcie k podávaniu sťažností v súvislosti COVID-19
V súčasnosti sú Štátnej školskej inšpekcii doručované aj sťažnosti, ktoré súvisia s opatreniami prijímanými proti pandémii ochorenia COVID-19. V súvislosti s týmito sťažnosťami odporúčame rodičom, aby sa pred